Liiketoiminta liikkeelle: Tavoitteena hiilineutraalius
Vesi- ja kahvipalveluyritys Eden Springsin sijoittajille, asiakkaille ja työntekijöille teetetystä kyselystä kävi ilmi, että yrityksen tärkeimmät sidosryhmät vaativat ilmastonmuutosta torjuvia toimenpiteitä. Tämä sai Eden Springsin laajentamaan Ison-Britannian, Pohjoismaiden ja Sveitsin markkinoilla jo toimivan CarbonNeutral®-ohjelmansa koskemaan tuotteita, yritystä ja sähkönkulutusta sekä vuoden ajan tuotteiden käyttöä koko Euroopan markkina-alueella.
Eden Springsin toimitusjohtaja Antonio Alarcon haluaa yrityksen toimivan etujoukoissa ilmaston puolesta myös oman liiketoimintasektorinsa ulkopuolella. ”Olemme sitoutuneet hiilineutraaliuteen, sillä meistä se on ainoa oikea toimintatapa. Se on hyväksi meille, se on hyväksi työntekijöillemme ja se on hyväksi myös asiakkaillemme”, Antonio sanoo. Eden Springsin brändi onkin ottanut hiilineutraaliuden yhdeksi peruspilareistaan, mikä erottaa yrityksen kilpailijoistaan.
Antonio sai vakuutettua Edenin eurooppalaiset alueelliset toimitusjohtajat siitä, että hiilineutraalius lähettää selkeän viestin, joka ylittää kulttuurienväliset raja-aidat ja yhdistää markkinat yhden yhteisen päämäärän taakse. Ohjelman laajentaminen aloitettiin niiltä Eden Springsin eurooppalaisilta markkina-alueilta, joilla oli jo valmiiksi runsaasti ympäristönsuojeluun sitoutuneita asiakkaita, eli Isosta-Britanniasta, Pohjoismaista ja Sveitsistä. Ohjelma on osoittanut, että hiilineutraalius luo arvoa Eden Springsin asiakkaille, mikä taas kasvattaa koko yrityksen arvoa. Ensimmäisiltä markkina-alueilta saadut kokemukset määrittivät hiilineutraaliuden tavoitetason ja osoittivat ohjelman toimivan. Kun kiinnostus ilmastonmuutoksen torjumista kohtaan kasvoi yrityksen eurooppalaisten asiakkaiden keskuudessa, Eden laajensi sitoumustaan hiilineutraaliuteen. Lue lisää